Servind

Scania představuje první řadu elektrických nákladních vozidel

Scania představuje první řadu elektrických nákladních vozidel

Společnost Scania uvedla na trh svou řadu elektricky poháněných nákladních vozidel. Vysoce výkonná plug-in hybridní a plně elektrická nákladní vozidla budou zpočátku zaměřena na nasazení ve městech, včetně distribuce zboží maloobchodním prodejcům. Během nadcházejících let bude společnost Scania pokračovat v rozvoji své řady elektrických vozidel pro různé účely použití, včetně dálkové dopravy a stavebnictví.

Elektrifikace vozového parku těžkých nákladních vozidel je zásadní z hlediska dosažení cíle stanoveného v Pařížské dohodě, kterým je omezení globálního oteplování na úroveň nepřekračující 1,5 °C. Elektrická vozidla budou proto pro pokrokové zákazníky čím dál atraktivnější volbou. V počátečních fázích bude společnost Scania vyvíjet a nasazovat hybridní a plně elektrická nákladní vozidla ve spolupráci s těmito progresivně smýšlejícími zákazníky.

Plně elektrické nákladní vozidlo Scania, nabízené s kabinami řady L a P, je vybaveno sadou akumulátorů s kapacitou 165 - 300 kWh pro elektromotor o výkonu 230 kW (310 k). Zákazníci si mohou vybrat buď 5 nebo 9 akumulátorů, přičemž druhá varianta bude poskytovat dojezd až 250 km.

Plug-in hybridní nákladní vozidlo Scania, které je rovněž dostupné s kabinami řady L a P, nabízí možnost dálkové dopravy v režimu spalovacího motoru a následně v případě potřeby lze využít dojezd až 60 km v elektrickém režimu.

Obě tyto technologie vycházejí z modulárního systému společnosti Scania zahrnujícího odolné a spolehlivé komponenty vyzkoušené a osvědčené v rámci celého portfolia nákladních vozidel Scania.

Kromě běžné přepravy nákladu a přepravy zboží s řízenou teplotou mohou být elektrická nákladní vozidla efektivně používána s různými nástavbami jako hákové nakladače, sklápěče, autodomíchávače betonu, vozidla pro svoz odpadu i vozidla pro hasičské a záchranné složky.

Plug-in hybridní i plně elektrická nákladní vozidla budou pro provoz v neustále rostoucím počtu městských oblastí po celém světě s nízkoemisními zónami v centrech měst zcela zásadní. Kromě toho poskytují také příležitosti k vyššímu využití vozidel. Díky tichému provozu je možné dopravní služby rozšířit až do nočních nebo časných ranních hodin, čímž lze předcházet dopravním kolonám a problémům s parkováním. Studie ukazují, že dodávky mimo dopravní špičku mohou být o více než 30 % rychlejší než na stejných denních přepravních trasách zásluhou jednoduššího parkování v cílových místech, kratšího čekání ve frontách, vyšších rychlostí a častějších zelených na křižovatkách.

Plně elektrické nákladní vozidlo se volitelně dodává s pěti akumulátory s celkovou instalovanou kapacitou 165 kWh nebo devíti akumulátory s celkovou instalovanou kapacitou 300 kWh. Díky absenci spalovacího motoru je jeden akumulátor umístěn v tunelu místo motoru a zbývající 4 nebo 8 akumulátorů se nachází na straně podél podvozku.

Akumulátory lze nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem 130 kW pomocí konektoru CCS (Combined Charging System). Doba nabíjení je méně než 55 minut u varianty s 5 akumulátory a méně než 100 minut u varianty s 9 akumulátory. Kromě toho se akumulátory rovněž průběžně nabíjejí během jízdy prostřednictvím rekuperace brzdné energie.

Plug-in hybridní vozidlo poskytuje se spalovacím motorem méně prostoru. Z tohoto důvodu je vybaveno třemi akumulátory s celkovou kapacitou 90 kWh pro elektromotor o výkonu 115 kW. Doba nabíjení z 0 na 80 % je 35 minut. Kromě nabíjení pomocí rekuperace brzdné energie lze akumulátory nabíjet i během nakládání a vykládání zboží. Elektrický pohon je kombinován se spalovacím motorem o výkonu 206 - 265 kW (280 - 360 k). Dojezd v čistě elektrickém režimu je 60 km. Díky tichému režimu a pozoruhodnému zrychlení plně elektrického nákladního vozidla s točivým momentem 2200 N.m nabízejí tyto varianty velmi odlišný zážitek z jízdy.

Datum zveřejnění

21.09.2020

Zdroj informací

Scania

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.371 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál