Servind

Zvýšení úspěšnosti doručení e-shopů

Zvýšení úspěšnosti doručení e-shopů

Jedním z největších problémů, který trápí zákazníky e-shopů, není ani tak doručení zboží co nejrychleji, ale především včas resp. co nejpřesněji. Dominantní způsob doručování další den čelí vysoké míře nezastižení adresáta. Podle dat největšího českého e-shopu Alza.cz se úspěšnost doručení dopravců při prvním pokusu doručení pohybuje kolem 70 - 80 %. Téměř každá čtvrtá zásilka tedy není úspěšně doručena.

Na desítky tisíc zásilek měsíčně vyrostla doručovací metoda „sdílené logistiky“ Liftaga, která zákazníkům e-commerce nabízí hromadné i expresní doručení v přesný čas s kapacitou desítek tisíc balíků denně a 96% úspěšností doručení zásilky hned napoprvé. Již zavedení hráči jako Dodo, Zásilkovna a další také hlásí růsty počtu odbavených zásilek touto cestou.

Stále více obyvatel ČR své nákupy provádí v online prostředí. Se stoupajícím objemem objednávek přes internet, ke kterému výrazně přispěl i koronavirus, zákazníci kladou stále větší důraz na možnost přesného doručení. Většina dopravců nicméně neposkytuje volbu přesného času, ale pouze příliš široká doručovací okna, a to i šestihodinová. Zákazníci se často uchylují k objednání zboží do výdejen jen proto, aby si sami mohli zorganizovat čas během dne a nemuseli čekat na příjezd kurýra, o němž nemají dostatečně přesné časové informace.

Doručení objednávek v přesný čas

Expresní doručení je něco, co Liftago nabízelo již nějaký čas. Novinku na trhu však představuje schopnost okamžitého doručení hromadně rozvážených objednávek v přesný čas. Tím se Liftago dostává z role rychlého kurýra do role přepravce balíků s nejvyšší úspěšností na trhu. Přes 50 000 zásilek již takto Liftago doručilo například pro největší český eshop Alza.cz.

Liftago se naučilo doplnit expresní závozy hromadnými, kde jeden řidič může odvézt až 10 až 15 balíků na jedné trase. Díky pokrytí řidičů Liftaga, kteří jsou neustále online ve více než 10 městech, je možné prostřednictvím jejich sítě realizovat dnes už desítky tisíc závozů denně.

„Do logistiky vstupujeme, abychom spolupracovali se stávajícími hráči a doplnili jejich možnosti o softwarové řešení i o větší kapacitu doručování na takzvané poslední míli a s možností přesných doručovacích oken. Přinášíme navíc pohodlí zákazníkům díky včasným SMS zprávám o doručovaném nákupu s možností sledovat příjezd řidiče na mapě v mobilu,“ říká ředitel společnosti Liftago Ondřej Krátký.

Přesné doručování snižuje náklady a e-shopům zvyšuje tržby

Z dosavadních zkušeností Liftaga vyplývá, že doprava v předem známém krátkém časovém úseku přináší větší procento doručených balíků, což zvyšuje spokojenost obchodníků i zákazníků. Liftago se u obchodníků, u kterých je jednou z přepravních variant, nachází mezi nejlépe hodnocenými přepravními službami. Funguje s 96% přesností doručení, s možností celou dobu sledovat pohyb zásilky na mapě, nezvyšuje náklady na přepravu a funguje typicky v 15 až 120 minutových časových oknech.

„Obchodníkům kromě zpřesnění logistiky snižujeme náklady na nedoručené zásilky v případě nezastižených zákazníků. Zboží, které míří do stejného místa, odkud bylo odesláno, navíc nemusí přes depo a nemusí být tedy ani nákladně baleno. Navíc zásilky odbavujeme řidiči, kteří se zrovna nachází typicky stovky metrů od místa vyzvednutí. To všechno zvyšuje efektivitu využití zdrojů a snižuje dopad na dopravní zatížení. Náš systém tak vhodně doplňuje vlastní flotily e-shopů i klasické přepravce v rámci stejných nákladů,“ dodává Ondřej Krátký.

Bezkontaktní předání

U všech přeprav realizovaných ve spolupráci s Liftago lze nastavit bezkontaktní doručování. Díky přesnosti doručení se navíc omezují zbytečné cesty příjemců balíku na výdejny či pošty, kterým se v dnešní době mnoho lidí snaží vyhnout vzhledem k nutnosti nošení roušek a dalším opatřením.

Datum zveřejnění

9.11.2020

Zdroj informací

Liftago

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.199 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál