Servind

Roste zájem o mobilní výkup aut

Roste zájem o mobilní výkup aut

Zájem o mobilní výkup ojetých vozů roste o desítky procent. Mnozí tak řeší problém s hotovostí.

Zájem majitelů starších vozů o jejich prodej v posledních měsících výrazně roste. Listopad je zatím rekordní, nicméně v prosinci se očekává další výrazný nárůst poptávky. Vyplývá to ze statistiky českého prodejce ojetých vozů společnosti Mama Car. Uzavření ekonomiky, a tedy i uzavření provozoven autobazarů, vedlo k situaci, kdy zákazníci nemohli prodej svého vozu realizovat přímo v provozovně a začali tak více poptávat službu externího, resp. mobilního výkupu.

„V době, kdy byly provozovny otevřeny, jsme denně realizovali tři až pět mobilních výkupů. Nyní je poptávka po mobilním výkupu až třikrát větší než v předchozích měsících,“ říká majitel společnosti Pavel Mařinec.

Lidé podle Mařince nejčastěji prodávají vozy v ceně do 250 000 korun, které velmi často sloužily v rodině jako druhé vozy pro kratší cesty nebo například rozvoz dětí do školy. V nabídce na odkup tak jednoznačně vedou modely značek Škoda, Volkswagen a Ford. Podle zástupce společnosti se však do nabídky pro mobilní výkup dostávají i mnohem mladší a dražší vozy. „Vykupovali jsme takto i téměř nový model Škoda Kodiaq nebo například BMW řady 5,“ přibližuje Mařinec skladbu vozů, které v rámci mobilního výkupu od zákazníků koupili.

Podle Mařince se mobilní výkup stane v budoucnu nejspíše standardem: „Lidé si zvykají na pohodlí, které jim tento způsob prodeje přináší. Uzavření ekonomiky má navíc ještě jeden pozitivní efekt: činnosti, o kterých bychom si dříve nemysleli, že se celé přesunou do online prostředí, se tam v podstatě přesunuly ze dne na den a všichni se na to celkem bez problémů adaptovali. O novém trendu v obchodování s ojetými vozy svědčí i různé online platformy pro prodej a výkup vozů, které začínají vznikat po celé Evropě. Myslíme si, že minimálně v našem případě se ani po otevření prodejen poptávka po mobilním výkupu nesníží. Pohodlí a rychlost celého procesu budou pro klienty zásadní a proto se domnívám, že tento způsob obchodu spíše poroste a bude se ještě více zdokonalovat.“

Datum zveřejnění

25.11.2020

Zdroj informací

Mama Car

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.1781 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál