Servind

Scania pomáhá řidičům

Scania pomáhá řidičům

Nové elektronické aktivní řízení EAS (Electric Active Steering) společnosti Scania poskytuje řidičům lepší kontrolu vozidla při manévrování v úzkých prostorách a současně zvyšuje stabilitu ve vysoké rychlosti. Rovněž přináší několik nových asistenčních funkcí řidiče, jež přispívají k vyššímu pohodlí na dlouhých trasách. Například pomáhají řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu.

„EAS poskytuje řidiči mnoho výhod. Plní funkci dalšího posilovače řízení usnadňujícího zatáčení, které může být jinak docela obtížné, zejména při nízkých rychlostech,“ říká vývojový inženýr v oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania Gustav Ling.

Inženýři ze společnosti Scania pečlivě vyladili systém EAS tak, aby bylo dosaženo ještě lepšího pocitu z řízení vozidla Scania. Všechny aktivní asistenční funkce řízení byly vyvinuty tak, aby spolupracovaly s řidičem a současně žádným způsobem negativně neovlivňovaly bezpečnost a pocit z jízdy.

Účelem asistenčních funkcí, jež jsou součástí systému EAS, je usnadňovat řidičům nákladních vozidel řízení, zvyšovat jejich pohodlí a bezpečnost při práci. „Jelikož EAS od řidičů vyžaduje při řízení menší úsilí, snižuje jejich únavu na konci směny. Ocení jej zejména ti, kteří často manévrují v nízké rychlosti, jako například v oblasti stavebnictví nebo distribuce zboží. I když víme, že nemusí řidiče ihned zaujmout, věříme, že rychle zjistí, jak a kdy mohou tyto různé funkce přijít vhod,“ uzavírá Gustav Ling.

Nové asistenční funkce řidiče

- Asistent udržování v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist)

Tato funkce využívá kameru na čelním skle, která snímá pozici vozidla na silnici. Byla vyvinuta pro meziměstské dálnice a jejím účelem je pomáhat při řízení udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu. Řidič ji může aktivovat podle potřeby.

- Výstraha před vybočením z jízdního pruhu s aktivním řízením LDWAS (Lane Departure Warning with Active Steering)

Systém představuje další funkci, která je součástí systému EAS. Tato funkce, jež rozšiřuje standardní výstrahu před vybočením z jízdního pruhu LDW, zasáhne pokud se vozidlo chystá neúmyslně vybočit z jízdního pruhu. Aktivní řízení v takovém případě jemně nasměruje nákladní vozidlo zpět do jízdního pruhu.

- Prevence kolize při změně jízdního pruhu LCP (Lane Change Collision Prevention)

Systém rozšiřuje funkci upozornění na objekty v mrtvém úhlu BSW (Blind Spot Warning). Pokud začne řidič přejíždět do již obsazeného jízdního pruhu, funkce BSW upozorní řidiče optickým a akustickým varováním a funkce LCP nasměruje vozidlo zpět do jeho jízdního pruhu.

Datum zveřejnění

8.1.2021

Zdroj informací

Scania

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.247 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál