Také autoservisy pociťují dopady sociálních omezení způsobených pandemií i přesto, že jsou považovány za systémově významné, takže mohly zůstat otevřené i během uzavření jiných provozů. Uzavřít ale musely nezávislé prodejny autodílů a příslušenství.
Podle Ústředního svazu německého automobilového průmyslu ZDK vloni dosáhlo využití pracovní kapacity autoservisů 79 %, což bylo o 4 % méně než v předchozím roce. V dubnu, přestože nebyly uzavřeny zaznamenaly autoservisy ztrátu 9,1 %. V květnu už ale proti dubnu došlo k růstu o 46,2 % a v červnu o dalších 10 %.
Na konci roku, když v Německu v polovině prosince došlo k druhému lockdownu, poptávka po práci autoservisů opět výrazně poklesla a objem zakázek se snížil o 6 % proti předchozímu roku.
Autoservis na tom byl nicméně výrazně lépe než prodej nových vozidel, který podle Federálního úřadu pro motorovou dopravu KBA v roce 2020 poklesl o 19 % na 2,9 milionu automobilů. Trh s ojetými vozy na tom byl mnohem lépe s poklesem jen o 2,5 % na zobchodovaných 7 milionů automobilů.
25.1.2021
Vladimír Rybecký