Servind

Funkce zadní a brzdové svítilny pomocí jediné LED

Funkce zadní a brzdové svítilny pomocí jediné LED

Hyundai Mobis jako první na světě realizuje zadní a brzdovou svítilnu s jedinou LED. Systém HLED zajišťuje rovnoměrné jasné světlo filmem o tloušťce 5,5 mm i když je prohnutý nebo zakřivený.

Společnost Hyundai Mobis oznámila, že jako první na světě vyvinula flexibilní HLED, kterou lze flexibilně ohýbat jako tenký film. Jediná LED nyní může sloužit současně jako brzdová a koncová svítilna s tloušťkou LED povrchu jen 5,5 mm. Hyundai Mobis tento nový systém zadních světel pojmenoval HLED, což znamená vysoký výkon (high performance), vysoké rozlišení (high definition) a homogenitu.

Většina vozidel má dnes v souladu s bezpečnostními předpisy zadní a brzdovou svítilnu samostatně. Podle zákona musí být brzdová svítilna mnohem jasnější než koncová. Technologie HLED, vyvinutá společností Hyundai Mobis, umožňuje spojit zadní a brzdové svítilny do jediné LED pouhým ovládáním světla elektrickými signály. Kromě toho může HLED generovat jasné a rovnoměrné světlo z brzdové svítilny i když je prohnutá, a to vyzařováním světla v pěti různých směrech. Výsledkem je, že zadní svítilny budou lépe viditelné pro řidiče vozidel blížících se zezadu a ze strany.

Ve srovnání se stávajícími zdroji světla může HLED vytvořit různé podoby svítilen, protože může být prohnutá nebo zakřivená. Poskytuje také více prostoru a nabízí nižší hmotnost, protože odstraňuje všechny vnitřní komponenty používané pro stávající zadní svítily tím, že ovládá světlo pouze pomocí nové LED.

Novinka od Hyundai Mobis prošla testy spolehlivosti v Evropě (ECE) a USA (SAE) týkajícími se koncových a brzdových světel. Společnost již údajně obdržela objednávky od evropských výrobců automobilů a v současné době připravuje sériovou výrobu HLED.

Společnost Hyundai Mobis, založená v roce 1977 se sídlem v korejském Soulu, je sedmý největší dodavatelem pro automobilový průmysl. V současné době má více než 30 000 zaměstnanců a vyrábí v 10 zemích. Kromě ústředí výzkumu a vývoje v Koreji má čtyři technologická centra v Německu, Číně, Indii a Spojených státech.

„Urychlíme vývoj technologie a zavedeme technologii světel přizpůsobenou pro automobily budoucnosti což představuje elektrifikaci a autonomní řízení,“ řekl vedoucí Lamp BU ve společnosti Hyundai Mobis Oh Heung-sup.

Datum zveřejnění

23.2.2021

Zdroj informací

Vladimír Rybecký

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2024

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2894 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál