Aby bylo možné změřit maximální dojezd, bylo vozidlo odesláno na MAN eBus Efficiency Run při linkovém provozu v Mnichově. Tým MAN eBus Efficiency Run věnoval zvláštní pozornost testování elektrického autobusu za co nejrealističtějších podmínek. MAN Lion’s City E jezdil po skutečné trase, zastavoval na každé autobusové zastávce, otevřel dveře a znovu je zavřel. Kromě toho byla použita zátěž k simulaci průměrného využití cestujícími.
MAN uvedl, že plně elektricky poháněný městský autobus jezdil přesně 24 hodin s řidiči z MAN ProfiDrive za volantem. MAN eBus Efficiency Run doprovázeli také odborníci z oficiálního zkušebního orgánu TÜV SÜD, kteří před vyjetím utěsnili nabíjecí zásuvku na sběrnici a na konci dne ji odstranili aby dosvědčili dojezd vozidla.
S dojezdem 550 kilometrů je možné bez průběžného nabíjení v 99 % případů absolvovat celodenní zátěž. To znamená, že zákazníci mohou své autobusy nabíjet v depu a nemusí investovat do nabíjecích míst po trase. Dokonce i dojezd 400 km nebo 300 km by pokryl 98 % a 89 % linek provozovaných zákazníky MAN.
V roce 2020 činil celkový evropský trh s elektrickými autobusy více než 2000 vozidel s rostoucím trendem. MAN Truck & Bus očekává, že do roku 2025 bude polovina všech jeho nových městských autobusů MAN provozována s využitím alternativních technologií pohonu.
V nadcházejících letech bude společnost schopna ve svém polském závodě vyrobit až 2500 vozidel Lion's City E ročně. Pokud bude poptávka po roce 2026 nadále růst, lze výrobní kapacitu dále zvyšovat.
21.5.2021
Vladimír Rybecký podle Electrive