Linde Material Handling uvádí novou generaci elektrických vysokozdvižných vozíků, která se svým výkonem plně vyrovná vozíkům poháněným spalovacími motory. Virtuální prezentace s názvem „Mistrovská díla“ se uskuteční 16. června v 11 hodin. Novou řadou elektrické vysokozdvižné techniky naváže Linde Material Handling na úspěšnou 50letou tradici výroby vysokozdvižných vozíků.
Celý příběh začal v březnu 1971 na průmyslovém veletrhu v Hannoveru, kde Linde Material Handling představila svůj první elektrický vysokozdvižný vozík. Díky systematickému rozvoji se Linde Material Handling stala lídrem na evropském trhu v segmentu elektrických protizátěžových vozíků a jako specialista na intralogistiku soustavně přináší v oblasti elektrické mobility řadu technických inovací.
Když byl na začátku 70. let uveden na trh první elektricky poháněný vysokozdvižný vozík značky Linde, nebylo ještě možné předvídat obrovský potenciál elektrické mobility. Vývoj byl primárně zaměřen na nabídku vozíků pro vnitřní použití. S bateriovým vysokozdvižným vozíkem otevřela společnost Linde MH novou kapitolu historie, protože systém pohonu a skladování energie představoval jiné technické řešení než unikátní hydrostatický pojezd Linde.
Mezi hlavní výhody první elektrické řady vozíků s nosností od 1 do 1,5 t patřily dvoumotorový pohon předních kol, který umožňoval zatáčení na nejmenším možném poloměru, a ovládání pojezdu dvoupedálovým systémem převzatým z hydrostatických řad. Tato verze ovládání byla navržena tak, aby řidičům usnadnila přechod mezi oběma typy pohonu.
V následujících letech rostla poptávka po elektricky poháněných vysokozdvižných vozících. Důvodem byl fakt, že počet skladů a distribučních center se neustále zvyšoval, a tím rostla i potřeba bezemisního provozu uvnitř hal. Zároveň stoupaly požadavky kladené na tiché a bezemisní vysokozdvižné vozíky. Zákazníci požadovali vyšší užitečnou nosnost, větší manipulační kapacitu a větší počet variant, které by pokryly stále nové oblasti použití v průmyslu a obchodu.
Kompaktní hnací náprava
Další vývoj výkonové elektroniky a digitální technologie připravil půdu pro rozvoj elektrických vysokozdvižných vozíků Linde. V roce 1999 byl do produktového portfolia uveden první model s třífázovým asynchronním elektromotorem. Inženýři pro tento nový druh pohonu vyvinuli nové výkonové a řídicí moduly. To umožnilo kombinovat výhody vyššího výkonu s vysokou úrovní spolehlivosti a schopností zvládnout i náročné venkovní aplikace. Dva kompaktní a bezúdržbové AC elektromotory společně s kontrolními bloky pojezdu a pracovní hydrauliky a všemi dalšími ovládacími prvky se podařilo spojit do jediné konstrukční sestavy: kompaktní hnací nápravy.
U nových modelů Linde E14 až E20, představených v roce 2006, byla delší kabelová vedení nahrazena krátkými propojovacími lištami komponent, což zajistilo nižší spotřebu energie. Poprvé byly také elektrické vozíky vybaveny vestavěnou nabíječkou pro flexibilní nabíjení ze síťových zásuvek a hydraulickými válci naklápění sloupu umístěnými nad ochranným rámem řidiče, což přineslo větší torzní stabilitu sloupu.
V roce 2010 byly uvedeny na trh další modely s nosností 2 až 5 t, které přinesly inovativní prvky, například pružně uloženou hnací nápravu pro omezení přenosu vibrací do vozíku, automatickou ruční brzdu, přesný digitální indikátor aktuální kapacity akumulátoru a systém kontroly trakce pro vynikající přilnavost vozíku k povrchu jízdní trasy.
Kromě vyššího výkonu a nízké spotřeby energie měla u každé nově vyvinuté řady vysokozdvižných vozíků Linde nejvyšší prioritu ergonomie a bezpečnost provozu. Mnoho prvků výbavy a výkonových možností bylo v době jejich uvedení na trh světovými novinkami a dodnes zůstávají jedinečnými přednostmi elektrických vozíků Linde. Patří mezi ně například asistenční systém Linde Safety Pilot: omezuje výšku zdvihu, pokud by byla překročena přípustná nosnost, a reguluje rychlost jízdy ve vztahu k parametrům přepravovaného nákladu.
Dalším příkladem revoluční inovace byla otevřená verze vozíků pod označením Linde Roadster. Tato řada je konstruována bez předních sloupků ochranného rámu, což významně zlepšuje výhled řidiče a zajišťuje vyšší provozní bezpečnost při manipulaci s rozměrnými náklady.
24.5.2021
Linde Material Handling