Servind

Soused v nouzi: Velkou Británií otřásá palivová krize

Soused v nouzi: Velkou Británií otřásá palivová krize

Britská palivová krize, doplněná scénami panikařících motoristů, kteří stojí ve frontách u benzínových pump, vedla k přehnaně zlomyslné radosti ve velké části EU. Nedostatek paliva, nedostatek řidičů těžkých nákladních vozidel, nedostatek jídla v regálech… zdá se, že všechny ty nejhorší předpovědi těch, kteří v EU zůstali, se naplňují v reálném čase.

Užívání si radosti z bolesti druhých je samozřejmě ošklivá emoce, ale touha říct Brexitérům: „Já vám to říkal,“ je pro mnohé neodolatelná - přinejmenším na Twitteru. Ale i když na rozvíjející se kalamitu lze z kontinentu pohlížet jako na jakýsi druh příležitosti k pomstě, potíže, jimž čelí lidé a malé podniky trpící nedostatkem, jsou velmi závažné.

Vláda Spojeného království podniká opatření ke zmírnění situace a dočasně opouští svůj protiimigrační postoj vydáním 5000 nouzových víz pro řidiče těžkých nákladních vozidel a 5500 pracovníků pro chov drůbeže (žádné úšklebky, prosím). Platnost těchto víz vyprší na Štědrý den, což povede k nemilé perspektivě těch, kteří byli povoláni zachránit letošní Vánoce, aby se stali nelegálními migranty, pokud zůstanou v zemi na Štědrý den.

Ale jak atraktivní je pro řidiče kamionů vyhlídka pracovat ve Velké Británii jen na několik měsíců? Podle některých zpráv nemusí být práce ve staré dobré Anglii zlatým lístkem pro pracovníky z EU, o kterých si vláda myslí, že ano.

„Proč byste chtěli jet do Británie, vyřizovat všechna ta povolení, čelit všemu tomuto nepřátelskému prostředí, pokud můžete jet do Irska nebo Nizozemska a vydělávat víc, být respektováni, jezdit po hezčích dálnicích s pěknými zastávkami pro kamiony a být svobodným Evropanem - občanem, a ne člověkem druhé kategorie?“ uvedl pro Financial Times polský řidič kamionu a novinář Tomasz Oryński.

Na otázku ohledně britských problémů s benzinem a potřeby dalších pracovníků si nadějný adept na post německého kancléře Olaf Scholz nemohl pomoct a dopřát si nějaké přednášky po faktu. „Volný pohyb pracovních sil je součástí Evropské unie a my jsme velmi tvrdě pracovali na přesvědčení Britů, aby z unie neodcházeli,“ uvedl pro list Guardian.

Obavy z nedostatku řidičů cisteren vedly k panickému nákupu pohonných hmot a benzinové pumpy se ve velkém zavírají, protože mají sucho v nádržích, Spojené království uvádí do pohotovostního režimu armádu, aby pomohla řešit pokračující palivovou krizí.

Datum zveřejnění

30.9.2021

Zdroj informací

Vladimír Rybecký podle Euractiv

Ilustrační foto: Newspress

Výběr jazyka

Facebook

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.1955 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál