Servind

Citroën dodal první ë-Jumpy Hydrogen

Citroën dodal první ë-Jumpy Hydrogen

Vodíkové řešení je určeno těm, kteří potřebují dojezd více než 300 km na dlouhé cesty nebo dlouhé rozvážkové okruhy, kteří potřebují vůz, jenž lze rychle natankovat, aby se maximalizovala doba provozu, kteří potřebují přístup do regulovaných městských center, ale zároveň využívají rychlostní silnice a dálnice, a kteří mají snadný přístup k vodíkovým stanicím. Cílovými zákazníky mohou být provozovatelé kurýrních služeb, ať už pro doručování ke konečným spotřebitelům v městských centrech nebo pro přepravu na delší vzdálenosti, ale také místní úřady, nejrůznější servisní služby, průmyslové podniky atd.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen je vybaven dvěma vzájemně se doplňujícími zdroji elektrické energie: akumulátorem a palivovým článkem, který přeměňuje vodík a kyslík ze vzduchu na elektřinu, vodu a teplo. Trakční elektromotor je z větší části poháněn palivovým článkem o výkonu 45 kW a je s ním schopen ujet 350 km. Lithio-ionový akumulátor s kapacitou 10,5 kWh slouží jako záložní zdroj pro dojezd 50 km. Poskytuje také dodatečný výkon motoru pro zajištění dynamických vlastností vozidla, zejména při akceleraci. Umožňuje také rekuperaci energie při zpomalování a brzdění. Naplnění tří nádrží vodíku s objemem až 4,4 kg trvá pouhé 3 minuty.

Citroën zajistil, aby zabudování akumulátoru a vodíkových nádrží nijak neovlivnilo objem nákladového prostoru vozu ë-Jumpy Hydrogen. Akumulátor byl zabudován pod sedadla a tři vodíkové nádrže pod podlahu. Užitný objem se tak v porovnání s elektrickými verzemi nezměnil: 5,3 m3 u velikosti L1 a 6,1 m3 u velikosti L2. Stejně tak užitečné zatížení a maximální hmotnost přívěsu může dosáhnout až 1000 kg jako u verzí se spalovacím motorem.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen, montovaný ve Francii v závodě SevelNord, je přestavován ve specializovaném odborném centru skupiny Stellantis v německém Rüsselsheimu, které se věnuje vodíkovým palivovým článkům.

Vývojem řešení pro získávání energie z vody a odpadu skupina Suez optimalizuje spotřebu energie svých zákazníků, podporuje využívání obnovitelných zdrojů energie s vysokým potenciálem a upevňuje své odborné znalosti v oblasti výroby vodíku. Skupina Suez disponuje více než 200 elektromobily. Hodlá urychlit obnovu svého vozového parku o vozy s nízkými emisemi skleníkových plynů, a zajistit tak ekologičtější mobilitu lehkých a užitkových vozidel a sklápěčů.

První vůz ë-Jumpy Hydrogen bude dodán a následně testován v reálných podmínkách. Poskytne konkrétní řešení pro potřeby útvarů skupiny v pobočce Carcassonne a umožní uspokojit nejrůznější každodenní potřeby zaměstnanců, kteří musí navštěvovat různá pracoviště. Realizuje se zde projekt, který je součástí dohody mezi spolkem obcí Carcassonne Agglo a Suez, jehož cílem je podpořit místní samosprávu v jejích ambicích v oblasti energetické transformace, zejména zprovozněním místní stanice na výrobu zeleného vodíku pro elektromobily zaměstnanců skupiny Suez. Její produkce jsou 2 kg vodíku denně a je schopna zásobovat celkem čtyři vozidla. Tento test bude také pro Citroën příležitostí ověřit si vývoj této technologie v reálných podmínkách.

Datum zveřejnění

12.1.2022

Zdroj informací

Citroën

Foto: Citroën

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2595 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál