Servind

Recepční od Konica Minolta se nemračí

Recepční od Konica Minolta se nemračí

Firmy řeší problémy spojené s nedostatkem pracovních sil a potřebou aktivní ochrany majetku. Výsledkem je, že práci recepčních či ostrahy areálů často vykonávají senioři. Ti však mnohdy nemají potřebnou fyzickou zdatnost, stejně jako technické znalosti nutné k používání registračních systémů a dalšího IT vybavení.

Řešení nabízí technologie kombinující chytré kamery s umělou inteligencí. První instalace tzv. e-kiosku od Konica Minolta na českém trhu jsou aktuálně již před svým dokončením. Z analýz vyplývá, že kromě zefektivnění procesu evidence návštěv pomůže e-kiosek k až 80% úspoře nákladů.

„Reagujeme jak na zvyšující se nároky na ochranu osobních údajů a fyzické zabezpečení firem, tak na postupně sílící personální krizi. Moderní technologie přitom mohou zautomatizovat až 50 % administrativních, podpůrných či recepčních činností. U e-kiosku hovoříme konkrétně o možnosti provozu v režimu 24/7 bez ohledu na neschopenky, při současném zrychlení a standardizování souvisejících činností a snížení nákladů. Je to dobrá zpráva pro firmy i zaměstnance. Nudná a rutinní práce v této oblasti do budoucna skončí a lidé se budou moci plně soustředit na činnosti se skutečnou přidanou hodnotou,“ řekl Petr Atanasčev.

Běžnou praxí v současnosti je, že evidenci návštěv provádějí jako přidruženou činnost buď kvalifikovaní zaměstnanci, kteří pak mají méně času na svou primární odbornou činnost, nebo zaměstnanci v důchodovém věku. Růst průměrně dosaženého vzdělání v populaci však postupně povede k tomu, že budoucí generace seniorů již nebude mít o pozice recepčních či vrátných takový zájem jako dosud.

„E-kiosek nabízí řešení pro současnou i budoucí situaci. Zatímco nyní může odlehčit často přetíženým zaměstnancům, zkrátit fronty a zvýšit bezpečnost, do budoucna nabízí řešení obecného nedostatku zaměstnanců v určitých profesích,“ upozornil Petr Atanasčev s tím, že aktuálně Konica Minolta jedná o instalaci u desítek firem v České republice a na Slovensku.

Podle odborníků Konica Minolta by se již za pár let mohl u vstupu do každé větší společnosti nacházet dotykový panel s intuitivním ovládáním. Návštěvníci se snadno zaregistrují pomocí občanského průkazu nebo stále rozšířenější bankovní identity a během několika vteřin vstoupí do objektu či kanceláře. Vše je navázáno na využití již dnes používaných technologií, jako jsou QR či čárové kódy, čtečky dokumentů, elektronické karty nebo jazykové moduly.

Z panelu e-kiosku se návštěva může spojit pomocí telefonu či videohovoru s osobou, za kterou přichází. Ta má naopak možnost zaregistrovat příchozí i dopředu a umožnit jim například automatický vjezd do podzemních garáží na rezervované parkovací místo.

Návratnost celého řešení se pohybuje mezi jedním a dvěma roky a s ohledem na rozsah instalace budou náklady na pořízení podle Konica Minolta ještě klesat. Technologie je vhodná jak pro recepce hotelů či velkých firem, tak pro administrativní objekty, autosalony nebo rezidenční, průmyslové či logistické areály.

„Tam je možné využít řešení rovněž na vrátnicích a vjezdech do areálů, a to jak pro evidenci návštěv, tak pro navádění nákladních vozů na patřičné odbavovací rampy. Jen sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia eviduje téměř dva tisíce členů a podle našich zkušeností je minimálně každý druhý logistický areál vhodný pro zavedení automatizovaného vjezdu a výjezdu,“ připomněl Petr Atanasčev.

Jedna z prvních instalací e-kiosku v ČR se aktuálně připravuje ve strojírenské společnosti Armatury Group. „Automatizaci evidence návštěv prostřednictvím e-kiosku vnímáme jako další krok v rámci digitální transformace firmy, kterou procházíme v posledních letech. Konkrétně jsme hledali řešení, jež nám umožní jednak snížit náklady a jednak uvolní ruce našim zaměstnancům, kteří se vedle registrace návštěv věnují i jiným činnostem. E-kiosek navíc plánujeme využít i pro školení příchozích a zaměstnanců v oblasti BOZP,“ popsal Pavel West, IT Manager Armatury Group.

Kamerová řešení Konica Minolta:

Kamerová řešení a videoanalytické funkce s využitím umělé inteligence nabízí Konica Minolta od roku 2018. Od té doby se s těmito produkty etablovala v oblasti průmyslu či retailu. Kamery s funkcí termovize zde pomáhají předcházet přehřívání strojů nebo sledují pohyb zákazníků po obchodě pro následné vyhodnocení jejich nákupních preferencí.

Umělá inteligence dokáže rovněž například ve výrobních závodech upozornit na chybějící bezpečností přilbu nebo v obchodech detekovat věk, pohlaví či náladu zákazníků.

Tento rok zahájila Konica Minolta rovněž jednání s prvními zájemci z řad nemocnic a dalších zdravotnických zařízení, kde mohou kamerové systémy kontrolovat přítomnost pacientů na pokojích, jejich teplotu, případně upozornit například na pád z postele a následně automaticky přivolat pomoc.

Datum zveřejnění

23.6.2023

Zdroj informací

Konica Minolta

Foto: Konica Minolta

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2965 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál