Díky systému od ChargeUp a nabíjecím stanicím je v nové budově Masaryčka zajištěno efektivní a rychlé nabíjení elektromobilů.
Řešení se skládá ze 16 špičkových stanic vyrobených v České republice a souvisejícího příslušenství, spolehlivého řídicího softwaru a dalších služeb, které disponují unikátním systémem flexibilního řízení zátěže, který umožňuje autům získat požadované nabití, ale zároveň chrání elektrickou síť budovy před překročením jejího maximálního odběru.
Česká společnost ChargeUp je jedním z největších dodavatelů komplexního řešení pro firemní, veřejné i domácí dobíjení složené ze špičkových stanic a příslušenství, spolehlivého řídicího softwaru ChargeUp CPO a souvisejících služeb. Také proto si ji společnost Penta Real Estate vybrala pro dodávku dobíjecí infrastruktury do svého unikátního projektu Masaryčka, který je dílem architektů z ateliéru proslulé Zahy Hadid.
Objekt spojující převážně kanceláře a prodejní plochy poskytuje v podzemních garážích 155 parkovacích míst, z nichž 45, tedy téměř třetina, je vybavena nebo připravena na instalaci dobíjecí stanice. „Aktuální podíl elektrických aut na trhu je v jednotkách procent, ale budovy musíme plánovat v horizontu desítek let. Vnímáme rostoucí zájem klientů a věříme v postupný výrazný rozvoj elektromobility, jsme na něj připraveni,“ říká obchodní ředitel Penta Real Estate Pavel Streblov.
Nyní je v Masaryčce instalováno 16 dobíjecích stanic, další přibydou podle požadavků klientů. „Penta prozíravě zvolila řešení, které bude možné podle potřeby rozšířit. Pod stropem garáže je totiž instalována sběrnice, z níž lze snadno svést kabel k zemi a připojit dobíjecí stanici,“ popisuje Daniel Ševčík. Garáže byly osazeny českými nabíječkami MyBox.
Komplexní řešení ChargeUp ovšem nespočívá pouze v přivedení elektřiny do auta. Kromě celkového řízení dobíjecí sítě, včetně autorizace uživatelů a monitorování alarmů, například při výpadcích, nabízí také dynamický pricing, správu dobíjení firemních flotil a možnost vystavení podkladů pro vyúčtování. „Díky našemu softwarovému řešení umíme pracovat s flexibilním řízením zátěže nabíjení, což znamená, že auta získají požadovaný dobíjecí výkon, ale zároveň nepřekročí maximální elektrický odběr budovy,“ vysvětlil Daniel Ševčík, a dodal, že jejich systém úspěšně funguje u řady firemních zákazníků a také ve dvou evropských městech – v norském Oslu a švédském Göteborgu.
20.3.2024
ChargeUp
Foto: Julia Sudogan