Servind

Řidiči mohou vyzkoušet závodní palivo

Řidiči mohou vyzkoušet závodní palivo

U čerpacích stanicí MOL je opět dostupné palivo Racing Fuel 102+, které využívá řada jezdců v rámci motorsportu. Vyzkoušet si jízdu se závodním palivem tak mohou i běžní řidiči. Palivo s vyšším oktanovým číslem a o 8 % vyšším výkonem je vhodné i pro běžná auta a motocykly. Kromě zážitku z jízdy přispěje i k údržbě vozu po zimní sezoně. Označení odkazuje na oktanové číslo 102 a více, díky němuž přispívá ke kontrolovanému spalování v motoru bez nežádoucích detonací a tím i k vyššímu výkonu. Tím zároveň přispívá k delší životnosti motoru.

Palivo MOL Racing Fuel 102+ je dostupné u 9 čerpacích stanic. Společnost MOL jej vyvinula v rámci spolupráce na vývoji závodních paliv s týmy Motorsport Kopecký a Vančík Motorsport, které pravidelně obsazují přední příčky Mistrovství České republiky v rallye. Racing Fuel 102+ je palivo, které využívají profesionální jezdci včetně třeba motorkářského týmu Wonder Woman Racing Team Veroniky Hankocyové.

Toto palivo je výsledkem dlouhodobého vývoje společnosti MOL v oblasti závodních paliv. Ta spolupracuje s předními českými jezdci včetně Jana Kopeckého, vítěze mistrovství světa i Evropy a několikanásobného mistra ČR v rallye. Ten, stejně jako další přední čeští závodníci, využívá palivo MOL Racing Fuel Hi5. Informace a data z reálného využití tohoto paliva v rámci závodů pak MOL uplatňuje i při vývoji dalších produktů včetně Racing Fuel 102+.

„Na vývoji prémiových a závodních paliv neustále pracujeme. Pečlivě vyhodnocujeme, jak palivo napomáhá dosahovat jezdcům vyššího výkonu a přispívá k ideálnímu provozu motoru. Díky tomu pak i běžní řidiči mohou těžit z poznatků získaných s použitím špičkových technologií a zkušeností těch nejlepších českých závodníků,“ vysvětluje Tomáš Trč z oddělení komunikace společnosti MOL Česká republika.

Společnost MOL nabídla Racing Fuel 102+ poprvé v maloobchodním prodeji v roce 2022. Vzhledem k neočekávanému zájmu zákazníků jej letos bude prodávat již u devíti čerpacích stanic, a to v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě, Liberci a Mostě.

Toto palivo poskytuje díky vyššímu oktanovému číslu a většímu obsahu kyslíku o 8 % větší výkon než běžný benzin MOL 95. U běžného paliva totiž může při vysoké zátěži docházet k samovznícení paliva při kompresi směsi ve spalovacím prostoru. To způsobuje rázové vlny a dochází ke klepání motoru. Kromě nižšího výkonu to může způsobit i poškození hlavy válce, pístů a dalších dílů.

„Toto palivo je vhodné jak pro závodní jezdce, tak i pro všechny, kdo chtějí zajistit potřebnou péči motoru svého vozu. Proto jej také chceme zákazníkům co nejvíce zpřístupnit a odpovídáme na stále rostoucí poptávku tím, že jej nabízíme na stále více čerpacích stanicích,“ dodává Trč.

Na stojanu je tento benzín označen jako E10, ačkoli, stejně jako prémiový benzin MOL EVO 100 Plus, neobsahuje biosložku v podobě lihu. Ten je nahrazen kvalitnějším ETBE (etyl-terc-butyl-éter), který přináší vyšší výhřevnost a zároveň menší emise. Navíc oproti etanolu neváže ETBE vodu z okolního prostředí, čímž více chrání motor proti korozi a umožňuje i dlouhodobější skladovatelnost paliva.

Datum zveřejnění

14.5.2024

Zdroj informací

MOL

Foto: MOL

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2696 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál