Servind

Průměrná výše škody u luxusních aut dosahuje půl milionu

Průměrná výše škody u luxusních aut dosahuje půl milionu

Zatajování havárií je nejčastějším a nejlukrativnějším podvodem při prodeji ojetin. Nejvíce se ho přitom obávají lidé, kteří si plánují koupit luxusní vozidlo značek jako BMW, Mercedes-Benz či Audi. U nichž si kupující častěji prověřují jejich historii. Není se čemu divit, částka, o kterou přeplatí vozidlo v případě zatajené havárie, se pohybuje v řádech statisíců korun. Vyplývá to z dat společnosti Cebia.

To, že si lidé častěji prověřují historii luxusních vozidel, je podle ředitele Cebia dáno jednak vyšší pořizovací cenou, ale také případnými vyššími náklady na opravu a údržbu. „Například pokud vezmeme v potaz počet prodávaných BMW a počet, které si u nás kupující prověřili, dojdeme zhruba ke 30 % těchto vozidel. Vozy BMW přitom patří k nejprověřovanějším autům vůbec, v těsném závěsu se drží Audi a následuje Mercedes-Benz,“ říká Martin Pajer.

Průměrná výše škody v případě havárie dosahuje u prémiových vozů 480 000 Kč, tedy o 150 000 Kč víc než je průměr trhu. „Opravy luxusních aut jsou dražší i z toho důvodu, že se vozidla častěji opravují v autorizovaných servisech, což ovšem méně platí o vozidlech, která jsou do České republiky dovezena ze zahraničí,“ říká Martin Pajer.

Právě u dovezených aut hrozí větší riziko zatajeného poškození či havárie nebo stočeného tachometru. Aby se dalo na luxusním autu co nejvíce vydělat, je třeba koupit vrak v aukci po pojistné události, stočit tachometr a ideálně ještě zatajit skutečný původ vozidla a vydávat tak například ojetinu z Balkánu za německé auto.

Havarované auto i po kvalitní opravě ztrácí na ceně. Rozdíl mezi kupní a reálnou cenou je velký zejména v případech, kdy vozidlo – zpravidla po totální škodě – nebylo kvalitně opraveno. „Poté mohou kupující přeplatit reálnou hodnotu auta o stovky tisíc korun a další náklady si vyžádá následná údržba,“ varuje Martin Pajer.

V první řadě je tedy důležité zvolit seriózního prodejce, ale i poté si raději vždy historii auta sám prověřit a sám se přesvědčit, zda vozidlo bylo či nebylo havarované, mělo stočený tachometr či jiný nešvar. „Stáčení tachometrů je u luxusních aut stejně časté jako u ostatních aut na trhu. Nejvíc se jedná o auta, která byla dovezena ze zahraničí a před dovozem do České republiky se jim stočil tachometr,“ podotýká Martin Pajer. Přesto je kvalitních ojetých luxusních aut na trhu hodně.

„Koupit si kvalitní ojeté luxusní auto ze zahraničí je samozřejmě možné, ale je důležité se obrátit na seriózního prodejce. Na trhu se vyskytují tací, kteří se na dovoz luxusních aut prakticky zaměřují, neboť je to pro ně lukrativnější byznys a když prověříme jejich auta, je téměř každé po havárii nebo po stočení tachometru,“ varuje Martin Pajer ze společnosti Cebia.

Datum zveřejnění

23. 8. 2024

Zdroj informací

Cebia

Ilustrační foto: Mercedes-Benz

 

Výběr jazyka

DRIVALIA EXPO 2024

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3184 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál